Bestemming 1: Het creëren van bewustzijn

In de vorige blog hebben we het gehad over de reis die (potentiële) kandidaten afleggen, vanaf wanneer hij of zij zich bewust wordt van een vacature tot en met het moment van aanstelling.

De komende weken nemen we jou mee op rondreis. Stap voor stap gaan we alle bestemmingen van de kandidaat af. We kunnen je dan wel niet verwelkomen met een lekkere afkoelende cocktail bij aankomst…. Maar wat dacht je van wat tips en tricks om per bestemming het beste uit jouw wervingsproces te halen?

We zijn aangekomen op de eerste bestemming: Awarness. Het creëren van bewustzijn bij potentiële kandidaten is een belangrijke stap in het proces. Als werkgever wil je dat de juiste kandidaten weten dat je op zoek bent naar nieuwe medewerkers en waarom jouw bedrijf een aantrekkelijke werkgever is. In deze blog zullen we manieren bespreken om bewustzijn te creëren bij potentiële kandidaten.

  1. Social Media

Gebruik sociale mediaplatformen zoals LinkedIn, Instagram en Facebook om de vacatures te delen en betrokkenheid te creëren onder kandidaten.

  1. Netwerken

Bouw nauwe banden op met scholen en universiteiten en neem deel aan loopbaanbeurzen en evenementen om jouw bedrijf en vacatures te presenteren.

  1. Employer branding

Bouw aan een sterk werkgeversmerk. Je kunt beginnen met het publiceren van vacatures, foto’s en video’s die de sfeer op de werkvloer en de bedrijfscultuur weergeven.

  1. Referral programma’s

Ondersteun werknemers door het aanbieden van referral programma’s. Dit kan helpen om vacatures onder de aandacht te brengen bij kandidaten via hun netwerk.

  1. Referenties

Het is belangrijk om te laten zien dat jouw bedrijf een geweldige plek is om te werken en deze bewijzen te ondersteunen door referenties en beoordelingen.

In de candidate journey speelt het creëren van bewustzijn een belangrijke rol in het aantrekken van de juiste kandidaten voor jouw bedrijf. Het is belangrijk om te realiseren dat de reis van een kandidaat niet stopt bij bestemming 1, dit is slechts het begin. Maar door deze eerste stap op de juiste manier te zetten, maak je al een belangrijke stap in de goede richting om de juiste kandidaten aan te trekken en te binden. Zorg daarom voor een duidelijke, opvallende en consistente boodschap en maak de eerste stap in de reis van jouw kandidaten zo aantrekkelijk mogelijk. Volgende week nemen we jou mee naar de tweede bestemming. Wij kunnen niet wachten om deze reis voort te zetten. Mocht je niet willen wachten op de reis naar bestemming 2? Dan mag je altijd contact met ons opnemen. Wij hebben ook pakketreizen op maat.

 

Amy van der Hulst

Lees meer: https://deeleenrecruiter.nl/nieuws/