Candidate experience

neem contact op

De beleving is van cruciaal belang

Candidate experience verwijst naar de totale beleving die sollicitanten hebben tijdens het sollicitatieproces bij een organisatie. Het is van groot belang voor het aantrekken van talent en het bevorderen van een positieve reputatie als werkgever.

Maar wist je dat een slechte ervaring van een kandidaat ook jouw reputatie bij klanten kan schaden? Dat moeten we niet hebben hè?

DER – Header
DER – Header

OP KANDIDATENREIS

De candidate journey, oftewel de reis van een sollicitant, beschrijft alle stappen en interacties die een kandidaat doorloopt bij het solliciteren naar een functie bij een organisatie. Vanaf het eerste contact met de werkgever (bijvoorbeeld via de vacature, social media of een Inmail van ons) tot de onboarding bij de organisatie. Wij richten het proces zo in dat de kandidaat een goed gevoel overhoudt aan elke stap van deze reis. Zelf als de kandidaat wordt afgewezen.

sdfdf

De contactmomenten

De recruitment funnel kom je vaker tegen op onze website.

Deze trechtervormige benadering helpt organisaties om de reis van potentiële kandidaten te begrijpen, van het eerste contactpunt tot aan de uiteindelijke aanname. 

Elke stap in de recruitment funnel is staat gelijk aan een contactmoment met de kandidaat. Dat zijn er nogal wat, niet?

En al die contact momenten moeten ook nog eens als positief ervaren worden. Samen met jou lopen we alle contactmomenten door. Wij focussen ons op de belangrijkste vier:

  1. De contactmomenten die on- en offline plaatsvinden.
  2. Het proces waarin de kandidaat informatie inwint en solliciteert.
  3. De communicatie rondom de sollicitatiegesprekken zoals de ontvangstbevestiging en feedback.
  4. Het doen van een aanbieding en de onboarding van de nieuwe medewerker.

DE VOORDELEN VAN EEN POSITIEVE KANIDAAT ERVARING

Wij hoeven eigenlijk nooit uit te leggen dat een goede candidate experience heel belangrijk is. Toch is er vaak geen goed ingericht proces voor de candidate journey. Kandidaten krijgen nikszeggende standaard berichtjes. Soms veel te laat en soms gewoon helemaal niks. Hoe dit komt? Gebrek aan tijd!

Het klopt, het kost een hoop tijd. Wij helpen je daar graag bij. Want er kleven een hoop voordelen aan een positieve beleving door de kandidaten. Wij delen alvast de belangrijkste 4:

  1. Talent kiest voor een positieve ervaring.
  2. Het versterkt je imago als werkgever.
  3. Het versterkt je imago bij klanten.
  4. Nieuwe medewerkers gaan gemotiveerder aan de slag.

Kennismaken?

Wil je meer weten over onze aanpak en wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op!OF BEL 070-387 50 00
20240220-MCH-0597