Recruitment Marketing

neem contact op

RECRUITMENT IS MARKETING

“If you’re a recruiter nowadays and you don’t see yourself as a marketer, you’re in the wrong profession.” – Matthew Jeffrey

Wij zijn vast niet de eerste die tegen je zeggen hoe krap de arbeidsmarkt is. Dat een recruiter tegenwoordig echt alles op alles moet zetten om kandidaten aan te trekken… dat recruitment allang niet meer alleen cv’s beoordelen en sollicitatiegesprekken voeren is.

Belangrijk om dit in jouw recruitmentproces te verweven.

Wij helpen jou daarbij.

Mylene van Deel.een.recruiter
Recruitment funnel

RECRUITMENT FUNNEL

De  “recruitment funnel” kom je vaker tegen op onze website.

Deze trechtervormige benadering helpt organisaties om de reis van potentiële kandidaten te begrijpen, van het eerste contactpunt tot aan de uiteindelijke aanname. 

Een tweedelige funnel. De bovenste 3 blokken gaan voornamelijk over employer branding, recruitment en vacature marketing. Daar waar de onderste 4 blokken over het recruitmentproces zelf gaan.

Met employer branding en recruitment marketing focussen wij ons op de bovenste 3 componenten. Hieronder nemen we je graag op hoofdlijnen mee in dit proces. Het proces waarom mensen voor jou willen werken en gericht is op de lange termijn.

Jouw employer brand als marketing strategie

Jij hebt een hele leuke organisatie. Dat weet jij en dat weten wij ook na onze intake. Maar weet de kandidaat dit ook?

Als MKB organisatie is jouw naamsbekendheid zelden (zeg maar gewoon niet) vergelijkbaar met die van een Google, Heineken of Rituals. En zelfs zij hebben momenteel moeite om nieuwe mensen aan te trekken. Geen paniek, ook jij bent uniek! Lang niet iedereen wil voor een grote naam werken waar je eerder een nummer bent en niet iedereen elkaar kent.

Wij helpen jou met jouw employer branding!

Om jouw employer brand als recruitment strategie in te zetten, gaan we samen na wat jouw organisatie uniek maakt. Hoe is de bedrijfscultuur? Wat zijn je kernwaarden? Waarom vinden jouw medewerkers het leuk om voor jouw organisatie te werken? Hoe gaan we dit op een aantrekkelijke manier communiceren naar potentiële kandidaten?

Door actief te werken aan je employer branding trek je sneller toptalent aan. Het draagt daarnaast bij aan het behouden en motiveren van jouw huidige medewerkers. Zo leg je een sterke basis voor groei en succes op de lange termijn.

Kunnen wij jou helpen?

Onze werkwijze

1. Bewustzijn creëren

Het is belangrijk dat kandidaten jou leren kennen en weten dat je nieuwe collega’s zoekt. Wij zorgen ervoor dat de vacature goed zichtbaar is. We zorgen dat de vacature tekst aantrekkelijk is, dat de vacature goed te vinden is op google for jobs (SEO), dat we de vacature op de juiste kanalen delen en dat we jou als organisatie en de vacature op de juiste manier promoten.

Dit doen we door het creëren van aantrekkelijke content en het actief opbouwen en promoten van een sterk werkgeversmerk.

3. Interesse

Potentiële kandidaten zijn nu echt bijna bij de sollicitatiebutton. Wij gaan jou helpen de kandidaten over de streep te trekken. Hoe? Daar zijn gelukkig heel wat tactieken voor, samen met jou gaan we kijken welke het beste past bij jouw doelgroep.

2. Overweging

We zetten (recruitment) marketing campagnes op die de kandidaten meeneemt in het proces naar solliciteren. In elke stap van de funnel zetten we de juiste contentstrategie in. We gaan dus binnen deze stap content creëren die de kandidaten aanspreekt die in de overweging fase zitten.

We creëren aantrekkelijke content en bouwen aan een sterk werkgeversmerk zodat jij EN nu gelijk van start kan EN aantrekkelijk blijft voor toekomstige collega’s, ook als je even geen mensen nodig hebt.

Kennismaken?

Wil je meer weten over onze aanpak en wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op!OF BEL 070-387 50 00
20240220-MCH-0597