RECRUITMENT IS MARKETING
“If you’re a recruiter nowadays and you don’t see yourself as a marketer, you’re in the wrong profession.” – Matthew Jeffrey
Wij zijn vast niet de eerste die tegen je zeggen hoe krap de arbeidsmarkt is. Dat een recruiter tegenwoordig echt alles op alles moet zetten om kandidaten aan te trekken… en dat recruitment allang niet meer alleen cv’s beoordelen en sollicitatiegesprekken voeren is.
Het is daarom belangrijk om recruitment marketing in jouw recruitment proces te verweven.
Wij helpen jou daarbij.


RECRUITMENT FUNNEL
De “recruitment funnel” kom je vaker tegen op onze website.
Deze trechtervormige benadering helpt organisaties om de reis van potentiële kandidaten te begrijpen, van het eerste contactpunt tot aan de uiteindelijke aanname.
Wij spreken van een tweedelige funnel. De bovenste 3 blokken gaan voornamelijk over employer branding, recruitment en vacature marketing en de onderste 4 blokken gaan over het recruitment proces zelf.
Met employer branding en recruitment marketing focussen wij ons op de bovenste 3 componenten. Hieronder nemen we je graag op hoofdlijnen mee in dit proces: waarom mensen voor jou willen werken en gericht zijn op de lange termijn.
Jouw employer brand als marketing strategie
Jij hebt een hele leuke organisatie. Dat weet jij en dat weten wij ook na onze intake. Maar weet de kandidaat dit ook?
Als mkb organisatie is jouw naamsbekendheid zelden (zeg maar gewoon niet) vergelijkbaar met die van een Google, Heineken of Rituals. En zelfs zij hebben momenteel moeite om nieuwe mensen aan te trekken. Geen paniek, ook jij bent uniek! Lang niet iedereen wil voor een grote naam werken waar je eerder een nummer bent en niet iedereen elkaar kent.
Om jouw employer brand als recruitment strategie in te zetten, gaan we samen na wat jouw organisatie uniek maakt. Hoe is de bedrijfscultuur? Wat zijn je kernwaarden? Waarom vinden jouw medewerkers het leuk om voor jouw organisatie te werken? Hoe gaan we dit op een aantrekkelijke manier communiceren naar potentiële kandidaten?
Door actief te werken aan je employer branding trek je sneller toptalent aan. Het draagt daarnaast bij aan het behouden en motiveren van jouw huidige medewerkers. Zo leg je een sterke basis voor groei en succes op de lange termijn.
Wij helpen jou met zowel employer branding als de recruitment marketing!
Onze werkwijze
1. Bewustzijn creëren
Het is belangrijk in recruitment marketing dat kandidaten jou leren kennen en weten dat je nieuwe collega’s zoekt. Wij zorgen ervoor dat de vacaturetekst aantrekkelijk en goed zichtbaar is. Zo is de vacature goed te vinden op Google for jobs (SEO), delen we de vacature op de juiste kanalen en promoten we jou als organisatie en de vacature op de juiste manier.
Dit doen we door het creëren van aantrekkelijke content en het actief opbouwen en promoten van een sterk werkgeversmerk.
3. Interesse
Potentiële kandidaten zijn nu echt bijna bij de sollicitatiebutton. Wij helpen jou om de kandidaten over de streep te trekken. Hoe? Daar zijn gelukkig heel wat tactieken voor en samen met jou kijken we welke tactiek het beste past bij jouw doelgroep.
2. Overweging
We zetten recruitment marketing campagnes op die de kandidaten meenemen in het proces naar solliciteren. In elke stap van de funnel zetten we de juiste contentstrategie in. We gaan dus binnen deze stap content creëren die kandidaten aanspreekt en in de overwegingsfase zitten.
We creëren aantrekkelijke content, bouwen aan een sterk werkgeversmerk zodat jij EN nu gelijk van start kan EN aantrekkelijk blijft voor toekomstige collega’s, ook als je even geen mensen nodig hebt.
Start vandaag nog!
Ontdek nu onze aanpak en wat wij voor jou kunnen betekenen – start vandaag nog! Plan een gratis intakegesprek in met een van onze specialisten.
