3 dingen die jouw Employer Branding verpesten
Voor organisaties is het in deze tijd van groot belang om zichtbaarheid te creëren en de juiste mensen aan te trekken voor de openstaande vacatures. Een goede Employer Branding strategie kan hierbij helpen. Helaas zijn er een aantal fouten die organisaties maken waardoor het effect hiervan verloren gaat. In deze blog bespreek ik de drie fouten die bedrijven maken:
- Geen onderzoek doen naar je doelgroep
Het is belangrijk om te weten wat voor kandidaten jij wilt aantrekken. Wat zijn hun interesses? Wat zoeken zij in een werkgever. Als je niet weet wie je doelgroep is, is het moeilijk om een effectieve strategie te ontwikkelen die de juiste kandidaten aantrekt.
- Geen consistent merkimago creëren
Als het merkimago niet consistent is, kan dat leiden tot verwarring bij potentiële kandidaten over wat de organisatie te bieden heeft.
Zorg dus voor consistentie in alle communicatiekanalen, van de bedrijfswebsite tot de sociale media-accounts en de vacaturesites.
- Slecht omgaan met kandidaten
Wanneer een kandidaat een slechte ervaring heeft opgedaan met jouw organisatie tijdens het sollicitatieproces, kan dit leiden tot een slechtere reputatie van jouw organisatie op de arbeidsmarkt.
(Voorbeelden: Geen reactie, een late reactie, een vervelende afwijzing, geen heldere communicatie etc.)
Employer Branding is cruciaal voor het versterken van de zichtbaarheid en het aantrekken van talent. Door de juiste stappen te nemen en het vermijden van bovengenoemde fouten, richt jij een Employer Branding strategie in die de juiste kandidaten trekt.
Wil je eens sparren over de inrichting van jouw employer branding strategie? Dan mag je altijd contact met ons opnemen.
Lees meer: https://deeleenrecruiter.nl/nieuws/